2015. november 11., szerda

Szeresd magad!

Ismét vizsgaidőszak, és ismét mi a legnehezebb? Odafigyelni közben a tételsoron kívül arra is, hogy ne készítsem ki magam teljesen az elkövetkező két hónap végére. Márpedig ha én nem leszek magamhoz kedves és megértő, más sem lesz az... az alábbi tippek jól jöhetnek, ha te is hasonló cipőben jársz: néhány önszeretgető apróság, amit alkalomadtán beiktathatsz a napodba:
  • Egy kiadós, egészséges reggeli: zabkása gyümölccsel vagy zöldséges túrókrém. Múltkor betévedtem egy bioboltba, és vettem egy zacskó chia-magot, hogy pudingot készítsek belőle: egy kisebb, csavaros befőttesüvegbe beleteszek este két és fél deci tejet és három evőkanál magot. Reggelre a magok megdagadnak, és az egész cucc kocsonyás állagot nyer; ilyenkor jól felrázom, és kanalazás előtt lehet is édesíteni és  ízesíteni vaníliával, fahéjjal, vagy tehetek bele gyümölcsöt. Egyszerű! Valamint továbbra is nagy barátja vagyok a ronda zöld turmixoknak. (Ez külön tanács is lehetne: egyél több spenótot.)
  • Vannak testmozgás-fajták, amikhez nagyon elszántnak kell lenni, és vannak, amikre könnyebben ráveszi magát az ember. Most egy ideig hanyagolom az erősítő edzést, és inkább Pilatesen nyújtózkodom. A hátam borzasztóan hálás érte a rengeteg ülés után.
  • Aludj eleget (haha, mintha ezt lehetne tervezni...). Vagy legalábbis este kilenc után már ne nézz képernyőt, feküdj le időben, igyál egy bögre meleg tejet vaníliával, és hallgass megnyugtató zenét, vagy épp egy asmr-videót a youtube-on (én Gentlewhispering csatornáját szeretem, és még mindig furcsa érzés egy kicsit, hogy arra alszom el, ahogy egy marylandi nő körmöt lakkoz vagy textilszalvétát hajtogat, de működik!).
  • Este szállj le a villamosról egy megállóval hamarabb, és mélyeket lélegezve sétálj komótosan haza, miközben képzeld el, hogy a napi gondokat lufikba csomagolva sorra eregeted az ég felé.
  • Minden héten tervezz be egy rövid időt, amikor csak magaddal foglalkozol. Mondjuk fogj egy tégely ínycsiklandozó illatú testvajat és tizenöt percen keresztül végezz vele önmasszázst.
  • Ha kisüt a nap, hajíts el mindent, ülj az ablak elé, és fordíts az arcod a fény irányába. Lehetőleg egy csésze nyárillatú gyümölcsteával.
  • Hazafelé menet ugorj be a cukrászdába és vegyél magadnak egy szelet tortát. Nekem B mostanában gesztenyepürét hoz: épp ilyenkor van szezonja, és a kedvenc édességes-nénink utánozhatatlanul készíti.
  • Fújd be magad a kedvenc parfümöddel egy közönséges szerda reggel alkalmából.
  • Este lassan kortyolgass el egy pohár bort.
  • Vegyél egy tábla roppant különleges étcsokit, és dugd bele az íróasztalod fiókjába. Egy hét alatt majszold el.
  • Csak olyan tévéműsorokat és filmeket nézz, amik jó érzéssel töltenek el: kinek hiányzik az extra stressz? Olvasva is éppolyan remekül lehet tájékozódni, és magamon azt veszem észre, hogy így sokkal kevésbé zaklatnak fel a napi hírek. (Ha már itt tartunk: ez a tanács vonatkozik a blogokra, a facebook-ismerősökre, a rádióadókra és minden egyébre is.)
  • Vegyél magadnak egy csokor virágot. Vagy csipkebogyót.
  • Viselj flitteres holmikat. Meg bőrdzsekit. Meg leopárdmintát. Meg piros rúzst. Bármit, amitől vagányabbnak érzed magad!
  • Hajítsd ki egy régen halogatott tervedet az ablakon. Állatira meg fogsz könnyebbülni.
  • Bocsáss meg valakinek: kezdd mondjuk az undok napközis tanítónénivel. 
  • Írd le a kedvenc versedet, és rakd ki háttérképnek, vagy csak tedd egy szép színes papírra írva a jegyzetfüzeted elejébe. Nekem a vizsgaidőszakban mindig Kipling If-je ad egy kis plusz erőt még egy tétel elolvasásához.
  • Selejtezz ki egy fiókot.
  • Gyújts gyertyát esténként. Tudod, milyen ünnepi tud lenni még az is, amikor este felvarrod a kabátod leszakadt gombját, ha közben melletted egy jázminillatú gyertya illatozik, és a klasszikus zenei rádióban épp egy hegedűverseny szól?...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése